Home

Ik ben niet het type meisje-meisje, maar ik ben wel iemand die altijd een voorliefde voor mode heeft gehad. Vooral heb ik bewondering voor dingen die verder gaan dan alleen mode; een beleving, een wereld, kunst. Als het catwalkseizoen begint, kijk ik steevast uren naar livestreams van shows, catwalk foto’s, backstage foto’s en streetstyle foto’s. Ik wil zo veel mogelijk beleven van de shows, maar dan achter mijn laptopje.

Er zijn tig geweldige modeontwerpers die prachtige kledingstukken maken en daar kan ik heel blij van worden. Maar ik ben altijd op zoek naar iets wat verder gaat dan dat. Ik ben op zoek naar eigenzinnigheid, een eigen wereld en gewaagdheid; ik ben op zoek naar het zwarte schaap in de kudde.

Een aantal jaren geleden heb ik dit zwarte schaap ontdekt en sinds die dag altijd bewonderd: Alexander McQueen is de naam. Helaas is dit creatief genie er niet meer, maar hij heeft de modewereld met zijn talent wel iets moois nagelaten. Voor mij is dit de SS10 show die hij in in 2009 presenteerde. Dit is geen normale show, dit is zijn eigen wereld die geïnspireerd is op Plato’s Atlantis. Wind, water en vuur komen samen in een magische beleving met alienachtige modellen. Toen ik de show zelf voor het eerst zag, voelde het alsof ik ook in die wereld zat; prachtig!

Ik ben niet de enige die geïnspireerd is geraakt door deze opvallende en originele show en collectie. Lady Gaga droeg één van McQueens ontwerpen in haar videoclip ‘Bad Romance’. Lady Gaga staat bekend als een rebels en opvallende artiest, ze is een eigen merk geworden. Ze is duidelijk op zoek geweest naar iets buiten de massa om, iets wat niemand kende. Met de kleding van McQueen is dit zeker gelukt!

Kijk even een stukje van de show, en als het je bevalt ook de rest. Het is simpelweg magisch en out of this world! Hoera voor zijn merkwaardigheid en eigenzinnigheid!

Geef een reactie

