Home

De ontwikkeling van trends vind ik altijd interessant, vooral hoe mensen ermee omgaan. Trends in kleding en technologie zijn enkele voorbeelden die zich snel ontwikkelen en waar mensen – vooral jongeren – vlug op inspelen. Ik doe dit zelf ook, dat zal ik niet ontkennen.

Ik ben er als de kippen bij wanneer de nieuwe iPhone gereleased wordt, helaas is de iPhone 5 uitvoering een slap aftreksel van de 4S naar mijn mening. Anti climax voor mij als Apple fan dus. Maar daar houdt het niet op; kledingtrends observeren is ook iets wat ik maar al te graag doe. Sommige trends volg ik, sommige stoot ik af. Als het niet bij me past; helaas, volgende keer beter! Toch is het vaak lastig om precies te vinden wat ik zoek, aangezien het aanbod van de budgetwinkels vaak monotoon is.

Kledingwinkels volgen elkaar klakkeloos met de collecties die ze ieder seizoen aanbieden. Veel variatie is niet te herkennen. Dat verklaart misschien het feit dat veel mensen op straat er hetzelfde uitzien, bijna uniform gekleed zelfs. Som tel ik hoe vaak ik dezelfde jas tegenkom als ik door een drukke winkelstraat loop. Het kan goed zijn dat de teller dan op zes staat. Ik heb natuurlijk genoeg kleding die half Nederland ook draagt, dat is ook niet gek met een H&M of Zara om de hoek. Maar, hoe kun je tegenwoordig onderscheidend zijn?!

Mensen die eruit zien alsof ze uit een ander tijdperk afstammen, dat vind ik nog eens gaaf! Ze vallen op en voelen zich daar helemaal prima bij. Deze mensen kennen geen H&M’s en Zara’s, ze komen in winkels die mode minnende mensen verboden hebben. Ze bezoeken de echte ‘taboe’ plekken. Ja, die naam is uiteraard opgelegd door de doorsnee mensenmassa. Wil je als individu shinen en tegen de grauwe massa ingaan, dan zou je toch eens van je reguliere pad moeten afwijken. Zoek op wat de rest zogenaamd heeft verboden. Ik zeg: YOLO!

Geef een reactie

