Home

COLUMN – Ik vind 9GAG altijd leuk tijdverdrijf voor als ik in de trein zit. Voor mij is 9GAG altijd de zoektocht naar één hilarische post tussen een miljoen matige posts. Het is altijd mooi om te zien hoe ze actuele onderwerpen op een grappige manier weten neer te zetten. De afgelopen tijd heb ik een hoop grappige Obama memes voorbij zien komen i.v.m. de Amerikaanse verkiezingen drie weken geleden.

Afgelopen week was het weer zover, 9GAG werd weer overheerst door een actuele gebeurtenis: Psy – Gangnam Style had meer YouTube views dan Justin Bieber – Baby. Daar was iedereen enorm blij mee, want om een of andere reden heeft heel 9GAG iets tegen deze Canadese popzanger. Toen dacht ik bij mezelf; is iedereen nu werkelijk blij dat Psy meer YouTube views had met zijn inhoudelijke nummer Gangnam Style? Is “Eeeeeeeey sexy lady, op op op op oppan Gangnam Style” wel een voorbeeld van goede muziek? Didn’t think so..

9GAG is een perfect voorbeeld van een kudde grappenmakers met een gedeelde mening. Iedereen haat en waardeert dezelfde dingen. Dit leidt vaak tot oneindig veel reposts en grappen die tot de bodem worden uitgemolken. Afgelopen week was dat ook bij Psy en Justin Bieber het geval. Per pagina was ongeveer de helft gevuld met óf dezelfde posts óf een slap aftrekseltje hiervan. Lieve 9gaggers, als jullie niet een mega leuke grap zelf kunnen bedenken, post dan niets! Daarom doe ik het zelf dus ook niet..

Ik zeg maar zo:

Geef een reactie

