Home

COLUMN – De kerstdagen naderen alweer bijna, dat houdt in dat iedereen weer volop aan het winkelen slaat. Ik ben hier ook slachtoffer van. Vanavond ben ik de mensenmassa gaan trotseren om voor iedereen iets leuks te kunnen scoren. Na nog geen vijf minuten werd ik he-le-maal geschift van alle idioten die voor m’n voeten liepen en Barbies die de hele toko bij elkaar schreeuwden. Koopavond is nooit zo’n goed plan, maar het winkelen moet toch gebeuren hè!

Tijdens het winkelen viel me zoveel op aan het gedrag van mensen, het was ergerlijk maar aan de andere kant ook een beetje logisch. Ik liep door de H&M – die op een slagveld leek – en daar hadden velen het idee dat ze alles zo snel mogelijk moesten pakken, dit uit de angst dat een ander hen voor zou zijn. Het winkelen ging bij velen dus gepaard met gierig en asociaal gegraai in de kledinghopen. Dit snap ik nog wel, alles is onwerkelijk goedkoop door de sale, dus dan mag er gegraaid worden like there’s no fucking tomorrow. Maar hetgeen waar ik me scheel aan ergerde: iedereen gooide alles gewoon op de grond i.p.v. het terug te hangen. Omdat het toch al een bende was, kon er nog wel een schepje bovenop moet men gedacht hebben.

Toen ik mijn inkopen bijna compleet had, besloot ik de benen te nemen voordat het te laat zou zijn en ik mentaal gestoord zou worden. Toen ik richting mijn fiets liep, moest ik even wachten bij het stoplicht. Met een groepje mensen wachtte ik op het verlossende groene licht, maar dat duurde wel erg lang. Een jongen besloot door het rode licht te lopen, vlak daarna volgde de rest. We leken wel een paar schapen die elkaar klakkeloos opvolgden.

Wat is dat toch met mensen? Als iemand iets fout doet, doet de rest het ook. Is het dan zogenaamd niet meer erg om het fout te doen? Ik doe er zelf ook diehard aan mee, maar waarom toch?!

Geef een reactie

