Home

Kuddegedrag is overal waar te nemen, werkelijk overal. Vandaag was het voor mij weer een dag om flink te zweten in de sportschool. Daar viel het me ook op. Bij de sportschool is het altijd een wedstrijd op zich om indruk op elkaar te maken. Vooral de mannen zijn hier goed in. Ze heffen gewichten die ze eigenlijk niet aankunnen, dat om indruk op een ander te maken.

Ik stond lekker te rennen op de loopband en Bruno Mars galmde door m’n oordopjes. Ik was tien minuten bezig toen er een jongen op de loopband naast me ging rennen. Hij keek een beetje doelloos in het rond en keek een zogenaamd ‘onopvallend’ wat ik aan het doen was. Ik was inmiddels op een gemiddelde van 11km per uur aan het rennen, hij na nog geen minuut ook. Hij hield een beetje in de gaten wat ik deed. Toen ik snelheid minderde, deed meneer vrolijk mee. Het was een beetje vreemd!

Hoogstwaarschijnlijk kwam de observerende jongen voor het eerst sporten, want toen hij klaar was met rennen liep hij een beetje vragend in het rond te kijken. Hij keek wat hij als volgende oefening kon doen, door een beetje bij anderen af te kijken. Hij heeft het toch mooi 1,5 uur volgehouden en intensief gesport. Chapeau! Zo zie je maar weer, kuddegedrag is niet zo negatief als altijd gedacht wordt..

Geef een reactie

