Home

Momenteel maak ik mijn dagelijkse ritje Eindhoven – Tilburg. En Jezus, wat zitten er veel mensen in deze coupe met hun smartphone te fiedelen. Welgeteld twee mensen die echt iets sociaals aan het doen zijn.

Eigenlijk zo jammer, maar zo begrijpelijk. We leven nu eenmaal in een hectisch digitaal tijdperk. Het valt me op dat als iemand zijn smartphone tevoorschijn tovert, de buurman of -vrouw niet veel later volgt. Ik typ dit berichtje ook op mijn telefoon, ik heb er zojuist ook aan toegegeven. Het kuddegedrag van de mobiele telefoon zou ik het willen noemen.

Zal het beeld van het openbaar vervoer nog ooit veranderen? Zullen we op een dag die ondingen wegstoppen en lekker met elkaar kletsen?

20130109-154817.jpg

Geef een reactie

